ترامپ دیگر کمتر درباره کروناویروس صحبت می نماید

به گزارش سارا نوشت، رئیس جمهور آمریکا با وجود جهش بی سابقه تلفات و موارد ابتلای به کروناویروس جدید در بخش های زیادی از کشورش از جمله مناطقی که در آنها از حمایت بالایی برخوردار است، رویکرد رهاسازی را در قبال این بحران در روزهای اخیر در پیش گرفته است.

ترامپ دیگر کمتر درباره کروناویروس صحبت می نماید

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این میان فرمانداران و شهرداران بیشتر بخشهای آمریکا صراحتا این پیغام را برای مردم حوزه هایشان فرستاده اند که انتظار نداشته باشند دولت فدرال به نجات آنها بیاید.

در سراسر بحران شیوع کرونا رئیس جمهور آمریکا عادت داشته که اطمینان بخشی فوری بدهد و مقامهای محلی و ایالات را که به هشدارهایش توجه ننمایند تهدید نماید اما در حالی که همه گیری کرونا همچنان این کشور را در می نوردد حالا کارها کم سر و صدا شده اند.

مناطق وسیعی از شهرهایی نظیر لس آنجلس، هیوستن و حومه واشنگتن رو به مخالفت با درخواست ترامپ برای بازگشایی کامل مدارس در پاییز سال جاری آورده اند. آنها طی چند روز گذشته اعلام کردند تشدید شیوع و ابتلای به ویروس باعث می گردد که آنها گشایش ساختمانها برای آموزش حضوری را به تاخیر بیندازند. مناطق دیگری شامل نیویورک و شیکاگو هم از برنامه های اولیه خود برای اجرای ترکیبی از آموزش حضوری و اینترنتی رونمایی نموده اند.

هم زمان فرمانداران و شهرداران عمده مناطق آمریکا دست از درخواست برای دریافت کمکهای بیشتری فدرال برداشته اند. به جایش آنها صراحتا گفته اند بار مسئولیت مقابله با تشدید شیوع ویروس بر شانه مناطق و گروه ها است.

مایک دواین، فرماندار جمهوریخواه اوهایو اخیرا به مردم این ایالت گفت: آینده ما حقیقتا در دستان خود ما است.

این هشدارها از جانب تعداد زیادی از فرمانداران و شهرداران آمریکا مغایر با دورنمای خوش بینانه ترامپ است. او اخیرا اظهارنظرهایش درباره ویروس را محدود نموده و توجهش را معطوف به تلاشهای دولتش برای احیای اقتصاد و حمله به رقیب انتخاباتی دموکرات مفروضش، جو بایدن نموده است.

با مشاهده فرایند تنزلی محبوبیت ترامپ در نظرسنجی ها به سبب مدیریت او در قبال بحران شیوع کرونا آن هم کمتر از چهار ماه باقی مانده تا زمان انتخابات، مقامهای دولت می گویند رئیس جمهور ممکن است احتیاج به رفتن به سراغ یک رویکرد تهاجمی تر پیدا کند.

کلیان کانوی، یک مشاور ارشد کاخ سفید، متذکر شد نظرسنجی ها در اوایل بحران شیوع کرونا نشان دادند که بیشتریت آمریکایی ها عملکرد وی در قبال شیوع این بیماری را تایید می نمایند. آن برای زمانی بود که ترامپ تقریبا هر روز یک کنفرانس خبری در مورد کرونا برگزار می کرد.

این رویکرد رهاسازی اخیر او در قبال کروناویروس بر خلاف حرفها و کارهایش علیه آن چیزی است که او به تمسخر اوباش چپگرا توصیف می نماید؛ معترضانی که در سراسر کشور به خیابانها آمدند تا در پی قتل جورج فلوید در مینیاپولیس، به بی عدالتی نژادی اعتراض نمایند.

ترامپ ماموران امنیتی فدرال را در پورتلند، اورگان مستقر ساخته و زمانی که این ماموران رو به دستگیر کردن مردم خیلی دورتر از اموال فدرال تحت حفاظت خود آوردند، این امر باعث خشم مقامهای ایالتی و شهری شد. شهردار پورتلند روز آدینه خواهان آن شد که ترامپ آنها را خارج سازد.

به رغم دورنمای خوشبینانه ترامپ در قبال همه گیری ویروس، بعضی کارشناسان ارشد سلامت عمومی در کمیته ضربت کروناویروس کاخ سفید به ویژه دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری های عفونی پرچم های قرمز هشدار را بالا برده اند.

فائوچی هشدار داد، آمریکا به زودی ممکن است به نرخ 100 هزار ابتلا در هر روز برسد. او در یک گردهمایی با میزبانی دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد اظهار داشت: ما هنوز آغاز به دیدن سرانجام آن ننموده ایم.

اما در این مقطع مقام های منتخب دیگر نگاهشان را از کاخ سفید برگرفته و با اتکا به شرایط خودشان با این بحران در حال تغییر روبرو می شوند. در سطح محلی به ویژه در شهرهای تحت کنترل دموکراتها به نظر می رسد کسی توجهی به اطمینان بخشی های ترامپ در مورد این که واکسن بیماری با سرعتی بالا فراوری می گردد و اقتصاد در حال بازگشت به سطح قبل از همه گیری بیماری است، ندارد.

اسکات گوتلیب، یک کمیسیونر سابق اداره غذا و داروی آمریکا گفت، تحولات منجر به یک سری استراتژی های ایالتی برای مقابله با ویروس شده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ترامپ دیگر کمتر درباره کروناویروس صحبت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ دیگر کمتر درباره کروناویروس صحبت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید