دنیا نما در چند نما

به گزارش سارا نوشت، اینجا خبری از زندگی پرهیاهو نیست، هر چه هست آرامش است و آرامش؛ صدای آواز پرندگان، گرمای آفتاب در کنار نسیمی ملایم، زمین سبز با گل های زرد و سفید و آبی و درختانی با سایه سار گسترده. اینجا دنیا نماست؛ دشتی زیبا که هر ساله علاقه مندان زیادی را به خود جذب می نماید. دشتی در ارتفاعی بین 600 تا 3 هزار متری از سطح دریا که طبیعت در جای جای آن زیبای اش را به رخ می کشد. انگار اینجا بهشتی دیگر است. اگر خواستید دریا و دشت

دنیا نما در چند نما

دنیا نما در چند نما

نویسنده: سمیه قدمنان

راهنمای سفر به طبیعت زیبای دنیا نما در استان گلستان

اینجا خبری از زندگی پرهیاهو نیست، هر چه هست آرامش است و آرامش؛ صدای آواز پرندگان، گرمای آفتاب در کنار نسیمی ملایم، زمین سبز با گل های زرد و سفید و آبی و درختانی با سایه سار گسترده. اینجا دنیا نماست؛ دشتی زیبا که هر ساله علاقه مندان زیادی را به خود جذب می نماید. دشتی در ارتفاعی بین 600 تا 3 هزار متری از سطح دریا که طبیعت در جای جای آن زیبای اش را به رخ می کشد. انگار اینجا بهشتی دیگر است. اگر خواستید دریا و دشت گرگان را نظاره کنید، به بلندترین نقطه اینجا، یعنی چِکِلِ آتشان بروید. برای نوشیدن آبی گوارا هم فقط کافی است آب چشمه ساری را که از بالا دست می آید بنوشید و اگر احتیاج به استراحت داشتید، کلبه های چوبی زیبا، پذیرای شما هستند. دشت دنیا نما 2 روستای کفشگیری محله و سعدآباد محله را در خود جای داده که دارای منازلی با معماری سنتی هستند و ساکنان آن، مخصوصاً دامداران، در فصلی که دشت، سرسبز و قابل چرا باشند دام هایشان را به اینجا می آورند.

نکته

وقت سفر

دنیا نما در طول سال قابل دسترسی است ولی برترین موقع برای کسانی که می خواهند از زیبایی طبیعت آن لذت ببرند. ماه های اردیبهشت و آبان است و کسانی که بخواهند از گرما به منطقه ای ییلاقی و خنک پناه ببرند تابستان.

چطور برسیم؟

جهت آرامش

برای رسیدن به دنیا نما 2 راه وجود دارد: یکی راه کوهنوردان است و دیگری جهت ماشین رو که برای هر دو جهت بهتر است که از راهنما بهره ببرید.

جهت کوهنوردی:

با ماشین به روستای شموشک از توابع شهرستان گرگان بروید و بعد به تخته میرزا رفته و خودرو را همین جا پارک کنید. جهت کوهنوردی تا کلبه مش صفر حدود 2 ساعت و از آنجا تا دشت دنیا نما حدود یک ساعت و نیم است.

جهت ماشین رو:

از کردکوی به سمت ارتفاعات درازنو رفته و سپس به سمت روستای رادکان و از آنجا به سمت جاده روستاهای چمن ساور و روستای حاجی آباد بروید. در جهت به دو راهی می رسید که باید به سمت چپ بروید. انتهای جهت به دشت دنیا نما می رسد. از نقطه حرکت تا دنیا نما 3 ساعت راه کوهستانی دارید.

کجا بمانیم؟

خواب در کلبه

برای اقامت در منطقه از قبل باید با راهنمای کوهنوردی یا افراد محلی هماهنگ کنید چون تمام کلبه های موجود در این منطقه، مربوط به روستاییان است. به دلیل کوهستانی بودن منطقه، شما باید حتما لباس گرم با خود داشته باشید. دنیا نما شب های سردی دارد. بعلاوه زمانی که هوا در آنجا مه آلود است، بهتر است در کلبه های منطقه بمانید تا مه کاملاً از بین برود.

چه می بینیم؟

از خرس تا عقاب

گاهی وقت ها اگر شانس با شما یار باشد، برخی از حیوانات زیبا مثل مرال یا شوکا و یا پرواز پرندگانی چون عقاب و دلیجه را خواهید دید. این منطقه حفاظت شده است، پس باید مراقب پوشش گیاهی، مخصوصاً سرخدار کمیاب و حیوانات آن باشید تا آسیبی به آنها وارد نشود. هنوز هم نقاطی ناشناخته و بکر در این منطقه قرار دارند که جذابیت آن را دو چندان می نمایند؛ البته ناگفته نماند، در اینجا حیواناتی چون خرس قهوه ای، پلنگ و گرگ هم وجود دارد که به راحتی نمی توانید آنها را ببینید. در اطراف روستا هم می توانید دامداران را با گله هایشان ببینید.منبع: نشریه سرزمین من شماره 31منبع: راسخون

به "دنیا نما در چند نما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا نما در چند نما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید