با سرماخوردگی های فصلی خداحافظی کنید

به گزارش سارا نوشت، وب سایت مدوپیا - سحر خائفی: پیشیگیری بهترین روش برای عدم ابتلا به سرماخوردگی است، اما گاهی هرچقدر هم که کوشش کنید، به این دلیل که ویروس سرماخوردگی تا 18 ساعت در سطوح تمیز نشده به عنوان بستر باقی می ماند، باز هم بیمار می شوید.

با سرماخوردگی های فصلی خداحافظی کنید

ویروس به وسیله دهان، بینی یا چشم ها وارد بدن شده و بنابراین قابلیت پخش به وسیله صحبت کردن، سرفه و عطسه را دارد. شاید نتوانید کاملا سرماخوردگی خود را درمان کنید اما با انجام کارهایی، مانند به دفعات شستن دست ها، می توانید از علائم آن بکاهید و فرآیند درمان را تسریع ببخشید.

این کار باعث کاهش التهاب در گلو می گردد. برای درست کردن آب نمک، ½ قاشق چای خوری (2.5 میلی لیتر) از نمک را در یک لیوان آب گرم بریزید و محلول را به مدت 30 ثانیه غرغره کنید و بعد تف کنید، کوشش کنید مقداری که برایتان ممکن است را نیز قورت بدهید. این کار را هر زمان که گلودرد داشتید در طول روز تکرار کنید.

قرقره آب نمک موقع گلو درد

گرفتگی بینی سرماخوردگی را چند برابر بدتر می نماید. برای خلاص شدن از آن، مدت زمانی بیشتری از معمول زیر دوش آب بمانید. بخار حمام باعث سبک شدن و رهایی از خلط خواهد شد. علاوه براین می توانید بصورت دستی و با یک کاسه آب داغ و به یاری یک حوله بخور به بینی خود بخور بدهید. چند قطره اوکالیپتوس در این آب داغ می تواند به بازکردن مجراهای بینی شما یاری کند.

رطوبت هوا به بهبود گرفتگی بینی و گلو یاری می نماید. یک دستگاه بخور در اتاق خواب خود قرار دهید تا در هنگام خواب هوای محیط مرطوب باشد. حتما فیلتر دستگاه بخور را به صورت منظم عوض کنید، چرا که فیلتر کثیف باعث مسائل اضافی در تنفس و ریه خواهد شد. برای دانستن اینکه هر چند وقت یکبار باید فیلتر دستگاه خود را عوض کنید از دفترچه راهنمای آن یاری بگیرید.

دستگاه بخور

کم آبی باعث بدتر شدن سرماخوردگی می گردد بنابراین نوشیدن 8 لیوان آب در زمان سرماخوردگی کاملا ضروریست. نوشیدن مایع های بیشتر یاری به کم شدن خلط در گلو و بینی می نماید. در زمان بیماری قهوه و نوشابه های کافئین دار ننوشید زیرا باعث کم آبی بدن می گردد.

اگر مواد غذایی که بدنتان برای سلامتی احتیاج دارد را دریافت نکنید، مقابله با سرماخوردگی سخت تر خواهد شد. خوردن میوه و سبزی راه حل بسیار ساده ای برای دریافت موادی است که سیستم ایمنی بدن برای کارکرد درست احتیاج دارد. سعی کنید هر روز یک سالاد به همراه چند وعده میوه بخورید. بعضی از مطالعات نشان داده است که سیر و مرکبات مدت زمان سرماخوردگی و شدت آن را کم می نماید.

مصرف میوه موقع سرماخوردگی

در زمان خواب بدن به سختی مشغول مقابله در برابر عفونت است، بنابراین هرچقدر که می توانید استراحت کنید. سعی کنید زودتر از همواره بخوابید و اگر برایتان ممکن است در طول روز چرت بزنید. هرچقدر بیش تر استراحت کنید، شانس بیش تری برای بهبود سریع خواهید داشت.

استراحت زمان سرماخوردگی

خوابیدن و مصرف نوشیدنی زیاد وقتی سر کار یا در مدرسه هستید، احتمالا سخت خواهد بود. اگر برایتان مقدور است در خانه بمانید تا سریع تر خوب شوید. در صورتی که تصمیم دارید سرکار نروید، در اولین زمان ممکن، به وسیله تلفن یا ایمیل به رئیس خود اطلاع بدهید و عذرخواهی کنید. اگر رئیستان با یک روز مرخصی موافقت نکرد از او بخواهید اکه از همان خانه به کار خود بپردازید.

در حالی که هنوز شواهد کافی وجود ندارد، بعضی مطالعات نشان داده اند که ویتامین C و مکمل های حاوی سرخارگل دوره بیماری را کوتاه می نمایند. از آنجایی که این مکمل ها خطرناک نیستند، بد نیست که امتحانشان کنید. قبل از استفاده از این مکمل ها حتما از لیبل شان در خصوص عوارض جانبی آن ها اطلاعات کسب کنید. اگر در مصرف دارو محدودیتی دارید، قبل از خوردن ویتامین و استفاده از گیاهان دارویی با پزشک مشورت کنید.

منبع: برترین ها

به "با سرماخوردگی های فصلی خداحافظی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سرماخوردگی های فصلی خداحافظی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید