پنج میلیارد ریال در حوزه پژوهش کردستان هزینه می گردد

به گزارش سارا نوشت به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، باباعلی مردوخی با بیان اینکه این میزان از محل یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی است، گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار مصوب در حوزه پژوهش دستگاه های اجرایی به صورت کلی در اختیار کارگروه پژوهش استان قرار می گیرد تا مصوبه های پژوهشی آن به اجرا گذشته گردد.

پنج میلیارد ریال در حوزه پژوهش کردستان هزینه می گردد

وی اضافه نمود: سال گذشته نیز اعتبارات پژوهشی استان به تدوین سند آمایش آموزشی عالی کردستان تخصیص یافت که هم اکنون با همکاری اساتید دانشگاه کردستان در حال تدوین و برنامه ریزی است و انتظار می رود در امسال به تصویب برسد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان ادامه داد: از سال گذشته سعی گردیده پژوهش ها را به سمت کاربردی شدن سوق دهیم که در این راستای کارگروه پژوهش استان با عضویت نهادها و دستگاه های علمی تشکیل و تاکنون نیز سه جلسه آن برگزار گردیده است.

مردوخی یادآور شد: در این جلسه ها سعی بر آن گردیده تا پیشنهادهای دستگاه ها برای اجرای طرح های پژوهشی جمعی بندی و با تصویب اعضا کاربردی ترین طرح با همکاری پژوهشگران استان اجرا گردد.

وی با اشاره به اهتمام دولت در راستای تمرکز زدایی خدمات دولت از تهران بیان کرد: در یکسال گذشته 159 خدمت از وزارتخانه ها به ادارات کل استان تفویض شد تا شاهد ارائه آسانتر این خدمات باشیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان گفت: تمرکز زدایی در راستای اصلاح نظام اداری انجام می گردد که از جمله این تفویض ها می توان به صدور مجوز سرمایه گذاری نیروگاه های خورشیدی، مطالعه بستر رودخانه های روستایی، صدور بازارچه های موقت و دائمی صنایع دستی و صدور احکام بخشداران در استان اشاره نمود.

مردوخی اظهارداشت: برای انجام این 159 خدمت وزارتخانه ها دیگر نیازی به مراجعه متقاضیان یا ارسال درخواست های آنان برای دریافت مجوزها به مرکز وجود ندارد بلکه به صورت خدمت محلی در استان به آنان ارائه می گردد.

وی استقرار میز خدمت در دستگاه های اجرایی را از فراینده های اصلاح نظام اداری بیان کرد و اضافه نمود: راه اندازی این میز بر اساس بخشنامه رئیس جمهور، برای پاسخگویی به مطالبات و درخواست های مردم، اول بهمن سال گذشته در استانداری شروع شد و اکنون در تمام دستگاه ها راه اندازی گردیده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان ادامه داد: ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مردم، تسریع خدمات به مردم و تکریم ارباب و رجوع از اهداف برپایی میز خدمت است و بر اساس این اهداف تمام امور ارباب و رجوع از کانال این میز محقق می گردد.

مردوخی در خصوص عملکرد و نقش این میز در ادارات و دستگاه های اجرایی نیز یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال آنالیز این مهم بوده اما تنها در میز خدمت استانداری درخواست های 861 مراجعه کننده مکتوب گردیده و 700 نفر نیز به صورت شفاهی هدایت گردیده اند.

وی در ادامه بیان کرد: اشتغال، دریافت تسهیلات و یاری های معیشتی نیز بیشتر موضوعات مورد درخواست اربابان رجوع استانداری است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان همچنین عدالت استخدامی و نظام پرداخت را از دیگر برنامه های دولت در اصلاح فرایندهای نظام اداری دانست و گفت: پیش از اجرای این طرح تعداد کارکنان قراردادی استانداری 250 نفر بود که این تعداد هم اکنون به 100 نفر کاهش یافته است.

مردوخی اظهارداشت: بسیاری از این نیروها با استفاده از مواد قانونی از جمله تبصره 555، ایثارگران و آزمون های استخدامی تبدیل وضعیت گردیده اند و به استخدام دولت در آمده اند.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت استخدامی تعدادی دیگر از افراد نیز در حال پیگیری است، اضافه نمود: با اتمام مراحل این افراد تعداد کارکنان قراردادی به 10 درصد نیروهای رسمی و پیمانی می رسد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان از اصلاح چارت سازمانی استانداری، فرمانداری ها و بخشداری های استان در یکسال گذشته نیز خبرداد و بیان کرد: هم اکنون تعداد نیروهای چارت به 700 نفر رسیده و در برخی اصلاحات نیز بعضی فرمانداری ها حداقل دو معاونت تعریف گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پنج میلیارد ریال در حوزه پژوهش کردستان هزینه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج میلیارد ریال در حوزه پژوهش کردستان هزینه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید