وقف 100 میلیون تومانی در قاین ثبت شد

به گزارش سارا نوشت، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه قاین گفت: طی چند روز اخیر وقف یک شبانه روز آب قنات روستای خسروی شهرستان قاین به ثبت رسید.

وقف 100 میلیون تومانی در قاین ثبت شد

به گزارش سارا نوشت، علی رمضان پور، امروز 29 مهرماه، در جمع سارا نوشت اظهار کرد: طی چند روز اخیر وقف یک شبانه روز آب قنات روستای خسروی شهرستان قاین به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این وقف 100 میلیون تومان است، افزود: این وقف توسط حاجی بی بی معظم ترابی با نیت هزینه کردن و یاری به عتبات عالیات بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پنج وقف در قاین به ثبت رسیده است، توضیح داد: غیر از وقف جدیدی که به ثبت رسیده نیز موقوفه محمدحسن جعفرزاده به ارزش 5 میلیون تومان با نیت یاری به طلاب نیازمند مدرسه علمیه جعفریه و 121 سهم از سهام شرکت آرد قاین و موقوفه محمدحسن زارع پور به ارزش 10 میلیون تومان شامل دو ساعت آب از چاه کنار رود مزار بی بی زبیده خاتون(س) و با نیت یاری به امامزاده بوده است.

رمضان پور اظهار کرد: همچنین موقوفه محمدعلی زارع پور به ارزش 20 میلیون تومان شامل چهار ساعت آب از کنار رود مزار بی بی زبیده خاتون(س) و مصرف آن برای امامزاده و موقوفه حسین براتی به ارزش 100 میلیون تومان شامل باغ با 100 درخت زرشک و با 800 مترمربع مساحت نیم ساعت آب با نیت اطعام در روز عید غدیر و اطعام در ظهر روز شهادت حضرت زهرا(س) روستای عباس آباد قاین از دیگر وقف های سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: بیشتر موقوفات شهرستان مربوط به ماه محرم بوده و در مجموع 200 وقف برای عزاداری سیدالشهدا(ع) در قاین وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین گفت: شهرستان قاین دارای 15 بقعه متبرکه بوده که امامزاده زید بن موسی(ع)، امامزاده حسن و افضل(ع)، امامزاده سیدالنار آفریز و امامزاده بی بی زینب خاتون(ع) روستای اسفشاد از جمله آن ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وقف 100 میلیون تومانی در قاین ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقف 100 میلیون تومانی در قاین ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید