واکنش توکیو به قتل شهروند ژاپنی به دست نظامی آمریکایی؛ درست رفتار کنید

به گزارش سارا نوشت، به دنبال قتل یک شهروند ژاپنی به دست نظامی آمریکایی مستقر در جزیره اوکیناوا، وزیر دفاع ژاپن از نظامیان آمریکایی مستقر در این جزیره خواست تا درست رفتار نمایند و موجب نگرانی اهالی آن نشوند.

واکنش توکیو به قتل شهروند ژاپنی به دست نظامی آمریکایی؛ درست رفتار کنید

به گزارش گروه بین الملل سارا نوشت، پس از به قتل رسیدن یک زن 44 ساله ژاپنی در جزیره اوکیناوا توسط یک نظامی آمریکایی، مقامات ژاپن از همتایان آمریکایی خود خواستند تا رفتار نظامیانشان را در این جزیره کنترل نمایند.

اوایل هفته جاری، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه یک نظامی 32 ساله آمریکایی یک زن 44 ساله ژاپنی را با ضربات چاقو به قتل رسانده و سپس خودکشی نموده است.

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد، تاکشی ایوایا وزیر دفاع ژاپن میخواهد از فرماندهان نظامی آمریکا بخواهد تا نظم را در میان نظامیان آمریکایی مستقر در جزیره اوکیناوا به اجرا درآورند.

این مقام نظامی ژاپن در گفت وگو با خبرگزاری ان اچ کی گفت که میخواهد از نیروهای آمریکایی درخواست کند تا اقدامات جامعی را برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین رخدادهایی به کارگیرند و در میان ساکنان محلی ایجاد نگرانی و دلواپسی ننمایند.

این خواسته وزیر دفاع ژاپن در پی درخواست روز شنبه تاکئو آکیبا معاون وزیر امور خارجه ژاپن مطرح شد که از ویلیام هیگرتی سفیر آمریکا در ژاپن خواسته بود تا به این خشونت اعتراض کند و نظم را در میان نظامیان آمریکایی حکمفرما کند.

در پی حادثه قتل شهروند ژاپنی، فرمانده تفنگداران آمریکایی در اوکیناوا از نیروهای خود درخواست کرد تا مراسم عزاداری برای نظامی 32 ساله آمریکایی را بی سر و صدا و در سکوت برگزار نمایند.

تنش ها بین اهالی جزیره اوکیناوا و حدود 27 هزار نظامی آمریکایی مستقر در این جزیره همچنان بالاست. در همه پرسی ماه فوریه، اکثر اهالی اوکیناوا با افتتاح یک پایگاه نظامی جدید آمریکا در این جزیره مخالفت کردند و اعتقاد دارند که چنین پایگاهی آسیب هایی را به محیط زیست وارد می نماید و مسائل امنیتی برای اهالی این جزیره به وجود می آورد.

با اینحال، ژاپن میخواهد علیرغم مخالفت های اهالی این جزیره، ساخت چنین پایگاهی را ادامه دهد. نظامیان آمریکایی در سالهای اخیر در جرایم مختلفی از جمله رانندگی در حالت مستی و تجاوز و قتل در این جزیره مشارکت داشتند و خود پایگاه نظامیان آمریکا در این جزیره معضلاتی از جمله آلودگی هوا را به همراه داشته است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "واکنش توکیو به قتل شهروند ژاپنی به دست نظامی آمریکایی؛ درست رفتار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش توکیو به قتل شهروند ژاپنی به دست نظامی آمریکایی؛ درست رفتار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید