مشاور امنیت ملی افغانستان: آماده هر نوع همکاری برای مقابله با تروریسم در منطقه هستیم

به گزارش سارا نوشت، مشاور امنیت ملی افغانستان گفت:همکاری ما در جهت مقابله با تروریسم با مشارکت کشورهای منطقه ادامه خواهد یافت.

مشاور امنیت ملی افغانستان: آماده هر نوع همکاری برای مقابله با تروریسم در منطقه هستیم

به گزارش خبرنگار ، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در دومین کنفرانس گفت وگوی امنیت منطقه ای که امروز چهارشنبه با موضوع افغانستان در تهران برگزار گردید اظهارکرد: همکاری ما در جهت مقابله با تروریسم با مشارکت و مساعی کشور های منطقه ادامه خواهد یافت.

محب در ابتدا با تشکر از حضور مهمانان این نشست، از جمهوری اسلامی ایران و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بخاطر میزبانی این نشست مهم تقدیر کرد.

او ادامه داد: به نظر من نشست امروز که دور قبلی آن نیز در تهران برگزارشد مناسب ترین فرصت برای گفتگو و اتخاذ تصمیم در سطح عالی در رابطه با تحکیم امنیت و استقرار صلح پایدار در منطقه است.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: منطقه ای که ما و شما در آن قرار داریم، هم از نقطه نظر فرصتها و هم از نقطه نظر تهدیدات، از اهمیت فوق العاده و خاص در مناسبات منطقه ای و بین المللی برخوردار است.

او اضافه کرد: داشتن منابع متنوع انرژی، قرار داشتن راستا های کلیدی انتقال انرژی به دیگر نقاط جهان، نیروی کار، نیرو های جوان، فراوری کالا و تجارت، فرصت های استثنایی هستند که به منطقه ما اهمیت خاصی می بخشد.

حمدالله محب با اشاره به تهدیدات تروریسم، افراط گرایی خشونت آمیز، مواد مخدر و حمایت بعضی دولت ها از بازیگران غیر دولتی به عنوان عناصر مخل امنیت در منطقه، گفت: بدبختانه افغانستان یکی از کشور های منطقه است که با وجود پیشرفت های اجرا شده طی سال های اخیر، بیشترین آسیب را از ناحیه تهدیدات منطقه ای متقبل شده است.

او خاطر نشان کرد: امروزه نیرو های دفاعی و امنیتی افغانستان نه تنها برای تأمین امنیت و استقرار صلح پایدار در داخل کشور مبارزه می نمایند، بلکه برای امنیت و ثبات منطقه نیز در حال مبارزه هستند.

محب اضافه کرد: حمایت از نیرو های دفاعی و امنیتی افغانستان تنها گزینه برای ایجاد ثبات در این کشور بوده و متضمن امنیت و ارامش در منطقه است.

مشاور امنیت ملی افغانستان با بیان اینکه قابلیت های این نیرو ها به طور مداوم در حال بهبود است، گفت: سایر نهاد های حکومتی ما و از همه مهمتر مردم افغانستان پشتیبان نیرو های امنیتی و دفاعی خود هستند و این امر نیز باعث موفقیت قهرمانان ما شده است .

حمدالله محب با اشاره به تسلیم شدن صد ها تروریست داعشی در ننگرهار در ماه نوامبر امسال، این اتفاق را رخدادی مهم که نمایانگر اراده محکم و ظرفیت نیرو های افغان است.

نماینده دولت افغانستان در نشست تهران، طالبان را زمینه ای برای فعالیت تروریست ها در منطقه ـ شامل آسیای میانه، منطقه قفقاز، جنوب آسیا، کشور های عربی، چین، ایران، و حتی کشور های دورتر ـ دانسته و اضافه کرد: بدین لحاظ، باید معضل طالبان به عنوان یک مسئله کلیدی در نظر گرفته گردد و برای حل آن چاره اندیشی گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشاور امنیت ملی افغانستان: آماده هر نوع همکاری برای مقابله با تروریسم در منطقه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی افغانستان: آماده هر نوع همکاری برای مقابله با تروریسم در منطقه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید