قهقهه های دشمن شاد کن!

به گزارش سارا نوشت، این سفر با عزت (!) با نگرانی از صدور ویزا آغاز شد و با قهقهه های دشمن شاد کن ادامه یافت. هر چه قدر خنده های بی مورد آقای روحانی عجیب بود؛ اما توجیه های دوستان داخلی عجیب تر بود.

قهقهه های دشمن شاد کن!

گروه دانشگاه سارا نوشت- احسان رشید؛* این روز ها که برای آقای روحانی چاره ای جز دم زدن از مقاومت نمانده است، دولت تمام کوشش خود را می نماید تا به بهترین وجه از این موضع استفاده کند تا شاید بتواند در اذهان مردم حامی مردم ایران و پیغام آورنده امید باقی بماند.

البته برای کسانی که حافظه تاریخی شان کمک می نماید، خیلی وقت است تشت رسوایی دولت تدبیر و امیر بر زمین افتاده لکن این نوشته برای کسانی است که همچنان امیدی از جنس تدبیر و امید دارند.

این سفر با عزت (!) با نگرانی از صدور ویزا آغاز شد و با قهقهه های دشمن شاد کن ادامه یافت. هر چه قدر خنده های بی مورد آقای روحانی عجیب بود توجیه های دوستان داخلی عجیب تر بود و مرا یاد آیه اشداء علی الکفار رحماء بینهم می انداخت. شاید ما کافریم و آن ها مسلم!

بسکمک تحلیل کردند که سخنان آقای رئیس جمهور در سازمان ملل از ادبیاتی قوی و مودبانه برخوردار بود. به نظر همینطور هم بود، ولی کاش مقداری از این ادبیات مودبانه را در مناظرات انتخاباتی می دیدیم تا باورش برایمان کمی راحت تر می شد.

قسمت دیگری از سخنان به طرح صلح در تنگه هرمز مرتبط می شد. این طرح نیز همانند برجام که ادعای برطرف سایه جنگ و تحریم را داشت، فقط احتمال درگیری را بالاتر خواهد برد. نمی دانم تا کی باید نیرو های نظامی برای کشور ارزش بیافرینند و دوستان دیپلمات این ارزش ها را به چوب حراج بزنند. امیدوارم مردم مان به این نتیجه رسیده باشند که استراتژی این جریان هیچگاه نتیجه ای به نفع مردم و کشور نداشته و نخواهد داشت.

مسئله دیگر دفاع از مردم مظلوم و تحت ستم یمن بود که به نظر به شکل بسیار ناشیانه و زشتی رخ داد؛ لذا برخود لازم می دانیم که از مردم مظلوم یمن با قلبی خونین عذرخواهی کنیم. از خداوند منان خواستاریم تا هر چه سریعتر شر سعودی هارا از منطقه و جهان کم کند.

*احسان رشید- دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی (ره)

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط سارا نوشت نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قهقهه های دشمن شاد کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهقهه های دشمن شاد کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید