عبدالله: توافقنامه آمریکا و طالبان گام نخست برای انتها جنگ افغانستان است

به گزارش سارا نوشت، رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت که توافقنامه آمریکا و طالبان گام نخست در راستای سرانجام جنگ است اما این گروه باید ثابت کند که برای سرانجام منازعه و مبارزه سیاسی و مسالمت آمیز کوشش می نماید.

عبدالله: توافقنامه آمریکا و طالبان گام نخست برای انتها جنگ افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای سارا نوشت، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان پس از حضور در مراسم صدور بیانیه مشترک وزیر دفاع آمریکا، دبیرکل سازمان ناتو و اشرف غنی در بیانیه ای گفت که دستیابی به توافق صلح افغانستان پیشرفت و دستاوردی مهم است که بدون همکاری صادقانه و یاری جامعه بین الملل و کشورهای منطقه ممکن نبود.

وی اضافه نمود که دبیرکل ناتو و وزیر دفاع آمریکا در این سفر متعهد شدند که به همکاری و یاری به نیروهای امنیتی، مقابله با تروریسم و همچنان یاری به تحکیم و تقویت نهادها و زیرساخت های افغانستان تا برقراری صلح پایدار ادامه می دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است که موافقتنامه صلح بین آمریکا و طالبان نخستین گام در راستای انتها جنگ در افغانستان است و مرحله سرنوشت ساز و مشخص نماینده آن گفت وگوهای بین الافغانی و برقراری آتش بس دائمی در افغانستان است.

عبدالله اضافه نمود: ما در ریاست اجرایی و تیم ثبات و همگرایی، متعهد به معرفی هیئت متعهد، فراگیر و با صلاحیت در مذاکرات بین الافغانی هستیم. طرف ها باید به شرایط پیش آمده به عنوان یک فرصت تاریخی بنگرند و منافع ملی را به خواسته ها و مطالبات سلیقه ای، شخصی و گروهی ترجیح دهند.

وی از طالبان نیز خواست تا از جنگ دست بردارند و ثابت نمایند که به دنبال انتها منازعه و انتخاب مبارزه سیاسی و مسالمت آمیز هستند و تغییرات اجتماعی و واقعیت های جدید افغانستان از جمله ارزش های حقوق بشری، حقوق زنان و آزادی بیان را بپذیرند.

وی همچنین توضیح داد که نظام مبتنی بر اراده مردم و جمهوری معامله ناپذیر است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عبدالله: توافقنامه آمریکا و طالبان گام نخست برای انتها جنگ افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: توافقنامه آمریکا و طالبان گام نخست برای انتها جنگ افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید