ظاهر عجیب اجداد کروکودیل ها

به گزارش سارا نوشت، بر اساس مطالعه ای که در 29 مارس 2023 در مجله عمومی PLOS ONE به وسیله دیوید پی. گرونوالد از دانشگاه ویتواترسرند، آفریقای جنوبی و همکارانش منتشر شد، دوزیستان باستانی به طول 2 متر، مدت ها قبل از اینکه کروکودیل های واقعی وجود داشته باشند، مانند کروکودیل شنا می کردند.

ظاهر عجیب اجداد کروکودیل ها

در طول دوره پرمین پسین، کمی بیش از 250 میلیون سال پیش، آفریقای جنوبی خانه تمنواسپوندیل های راینسوشید، دوزیستان شکارچی بزرگ با بدن هایی شبیه به کروکودیل ها یا سمندرهای بزرگ بود.

این حیوانات منقرض شده عمدتاً از بقایای اسکلتی به جا مانده از آن ها شناخته می شوند، اما در این مطالعه، محققان مجموعه ای استثنایی از فسیل ها را ردیابی و توصیف می نمایند که بینشی در خصوص چگونگی حرکت این حیوانات در محیط خود ارائه می دهد.

این فسیل ها در مکانی که محققان آن را palaeosurface دیو گرین نامیده اند، در استان کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی، بر روی سطح صخره ای پیدا شد. محققان هفت اثر از بدن این حیوانات که آثار استراحت و رد دم، آثار شنا، است را تجزیه و تحلیل کردند که استنباط می کردند که به وسیله تمنوسپوندیل راینسوشید با طول حدود دو متر ایجاد شده است.

شکل سینوسی ردهای دم نشان می دهد که این حیوانات با حرکات مداوم دم پهلو به پهلو مانند کروکودیل ها و سمندرهای مدرن خود را در آب به جلو می بردند. شکل آثار بدن، و بعلاوه کمبود نسبی رد پا در کنار آثار، نشان می دهد که این دوزیستان در حین شنا پاهای خود را به بدن خود چسبانده اند و کروکودیل ها عمل می کردند.

این فسیل ها نشان دهنده سبک زندگی فعال شنا در این دوزیستان باستانی است، تفسیری که با حفظ خارق العاده آثار حرکتی ممکن شده است. این مکان فسیلی بعلاوه آثار متعددی را از سایر چهارپایان، ماهی ها و بی مهرگان حفظ نموده است و بنابراین محلی کلیدی برای درک زیست بوم های دوره پرمین است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرادید

به "ظاهر عجیب اجداد کروکودیل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظاهر عجیب اجداد کروکودیل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید