سریال اوبی وان کنوبی Obi، Wan Kenobi: عیش هواداران سری فیلم های جنگ ها ستاره ای

به گزارش سارا نوشت، کهکشان در جنگ ستارگان وسیع است و به نظر می رسد دیزنی با مجموعه های سریالی خود قصد کاوش در هر گوشه از آن را دارد. تا اینجای کار، دیزنی موفقیت های متفاوتی داشته است. دیزنی با سریال مندلورین Mandalorian نشان داد که چقدر خوب می تواند عمل کند. داستان این سریال پنج سال پس از وقایع بازگشت جدای (1983) شروع می گردد. در آن پدرو پاسکال نقش شخصیت اصلی را که یک شکارچی جایزه بگیر بازی می کرد.

سریال اوبی وان کنوبی Obi، Wan Kenobi: عیش هواداران سری فیلم های جنگ ها ستاره ای

بعد از آن ما سریال بوبا فت را دیدیم که اسپین آفی از مجموعهٔ تلویزیونی مندلورین با حضور شکارچی جایزه بگیری به نام بوبا فت است. در این سریال تمورا موریسون نقش بوبا فت را ایفا می کرد و در کنارش مینگ-نا ون در نقش فنک شند و پدرو پاسکال در نقش دین جارین / مندلورین حضور داشت. کتاب بوبا فت در 29 دسامبر 2021 به نمایش عایدی و تا 9 فوریهٔ 2022 در هفت قسمت پخش شد.

و حالا پخش سریال تازه اوبی وان کنوبی Obi-Wan Kenobi آغاز شده است. نقش اول این سریال را ایوان مک گرگور بازی می نماید. این سریال در واقع شکاف بین دو سه گانه اصلی را می خواهد پر کند.

حوادث سریال اوبی وان کنوبی یک دهه پس از رویداد های جنگ ستارگان: قسمت سوم - انتقام سیت Revenge of the Sith اتفاق می افتد و با یک خلاصه بسیار مفید آغاز می گردد که مهم ترین بخش های سه گانه پیش عایدی را تنها به چند دقیقه خلاصه می نماید.

چیزی که در اینجا اهمیت دارد رابطه پر سر و صدا و غم انگیز بین اوبی وان و آناکین است. پس از خلاصه، نمایش به تراژدی معبد جدای می پردازد تا به خاطر بیاورید که چرا اوبی وان پنهان شده است. (ممکن است دیدنی این صحنه برای بعضی از بینندگان پس از رویداد های اخیر در تگزاس سخت باشد.)

ده سال بعد، بن، گوشه نشینی است که برای اولین بار در اپیزود امید تازه A New Hope با او آشنا شدیم. او در یک کارخانه گوشت بیابانی کار می نماید و خانه ای غارمانند دارد. هر زمان که او وقت آزاد داشته باشد، جاسوسی لوک اسکای واکر و خانواده اش را می نماید و در پی نشانه ای از توانایی نیروی نهانی است تا بتواند آموزش لوک را آغاز کند. به نظر می رسد هیچ کس از بن بیچاره خوشش نمی آید.

در اوایل اپیزود اول، سه نفر از تفتیش عقاید شکار جدای در جستجوی جدای در تاتوئین فرود می آیند. یکی از آن ها، یک بازرس جوان وحشی که به عنوان خواهر سوم (مؤسس اینگرام) شناخته می گردد و به نظر می رسد که به طور خاص روی یافتن اوبی وان متمرکز شده است.

اما حوادث این سریال فقط در تاتوئین رخ نمی دهند. طرف دیگر داستان در پی خواهر دوقلوی لوک، لیا (ویوین لایرا بلر) است که اکنون در آلدران به عنوان یک شاهزاده خانم بزرگ شده است. با این حال، او هیچ علاقه ای به زندگی سلطنتی ندارد و بیشتر وقت خود را صرف فرار از مسئولیت ها می نماید تا با یک دروید زیبا به نام لولا در جنگل بازی کند. در نهایت،گرایش او به فرار، او را به دردسر می اندازد، زمانی که گروهی از قانون شکنان او را میربایند. به نظر می رسد، همه این ها بخشی از نقشه خواهر سوم است تا اوبی وان را با توسل به احتیاج ذاتی او به یاری به مردم، از مخفیگاه خارج کند …

به نظر می رسد که سریال توانسته روح و اجزای موفقیت سری فیلم های جنگ ستارگان را درک کند. مک گرگور قانع کننده ظاهر شده. ظاهر خشنی به خاطر یک دهه زندگی در صحرا دارد و باید برای پیروزی بر دشمنان بر غریزه خود اتکا کند.

خوشبختاه محیط سریال واقع نما از آبعایدیه و شما حس نمی کنید که دارید سریالی مقرون به صرفه با جلوه های کامپیوتری دم دستی را دیدن می کنید. علیرغم اینکه سریال پر است از جادوگران فضایی و ماپت ها، ولی باز هم احساس قابل قبول و واقعی به شما می دهد.

شخصیت های سریال دوست داشتنی از آب عایدیه اند و دنیای آن با دقت طراحی شده، اما خلا داستانی هم در آن وجود دارد. مثلا جدای جوان با وجود عدم مهارت در پنهان شدن، توانسته یک دهه پنهان بماند و ما دست کم فعلا از راز این که چرا لیا هرگز ماجرا های کودکی خود را با اوبی وان مطرح نکرده، سر درنمی آوریم.

اوبی وان کلا یک داستان قدیمی را با طراوت وفادارانه به سری جنگ ستارگان روایت می نماید. امیدوارم که در قسمت های بعدی هم ناامیدمان نکند.

منبع: یک پزشک

به "سریال اوبی وان کنوبی Obi، Wan Kenobi: عیش هواداران سری فیلم های جنگ ها ستاره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال اوبی وان کنوبی Obi، Wan Kenobi: عیش هواداران سری فیلم های جنگ ها ستاره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید