دور زدن مالیات با کارت به کارت تمام شد

به گزارش سارا نوشت، طبق بخشنامه نو سازمان امور مالیاتی، انتقال وجه با کارت هم مبنای محاسبات مالیات قرار گرفته است.

دور زدن مالیات با کارت به کارت تمام شد

عباسپور مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: اگر حساب مودیان به دستگاه پز متصل باشد به عنوان حساب تجاری محسوب می گردد و هر گونه واریزی به این حساب ها به هر طریقی مشمول قانون مالیات خواهد شد.

وی اضافه نمود: مجموع عایدی افراد در سال محاسبه می گردد و ضریی منصفانه به آن ها می خورد.

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: اگر فرد اظهار نامه مالیاتی را داده باشد مشمول قانون معافیت هم خواهد شد و سپس بر اساس ماده 131 نرخ های مالیاتی برای این فرد محاسبه می گردد.

عباسپور اضافه نمود: اگر کسی وجه انتقال به غیر از حساب تجاری واریز کند بر اساس قانون، مشمول کتمان درامد خواهد شد که علاوه بر پرداخت مالیات مشمول جریمه 30 درصدی نیز می گردد.

وی افزود: شهروندان گزارش های خود را درباره عدم استفاده از کارتخوان و اعلام خرابی، دریافت وجه نقد یا کارت به کارت به مرکز ارتباطات مردمی 1526 و سامانه سوت زنی در سایت سازمان گزارش نمایند.

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت:بیشتر گزارش دریافتی از شهروندان درباره عدم استفاده پزشکان از کارتخوان بوده که لیست آن ها به واحد پولشویی و فرار مالیاتی ارسال شده است.

عباسپور اضافه نمود: در گام اول برای همه پزشکان پیامک اخطار ارسال شده است.

وی افزود: کسانی هم که اصل مالیات خود را تا 10 شهریور پرداخت نمایند برای افراد حقیقی تا 200 میلیون تومان و برای افراد حقوقی تا 300 میلیون تومان بخگرددگی مالیاتی در نظر گرفته شده است.

سارا نوشت قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دور زدن مالیات با کارت به کارت تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور زدن مالیات با کارت به کارت تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید