دادگاه اسپانیا درخواست آمریکا برای استرداد سیاستمدار ونزوئلایی را رد کرد

به گزارش سارا نوشت، دادگاه عالی اسپانیا، امروز دوشنبه با درخواست آمریکا برای استرداد هوگو کارواخال رئیس اسبق سازمان اطلاعات نظامی ونزوئلا مخالفت کرد.

دادگاه اسپانیا درخواست آمریکا برای استرداد سیاستمدار ونزوئلایی را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل سارا نوشت، بعد از اقدام اخیر اسپانیا در بازداشت رئیس سازمان اطلاعات نظامی سال های 2004 تا 2011 ونزوئلا، دادگاه عالی اسپانیا امروز دوشنبه با درخواست آمریکا برای استرداد این فرد مخالفت کرد.

هوگو کارواخال دیپلمات پیشین، ژنرال بازنشسته و رئیس سال های 2004 تا 2011 و 2013 تا 2014 سازمان اطلاعات نظامی ونزوئلا 12 آوریل 2019 (23 فروردین امسال) در جریان سفر به اسپانیا بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک، بازداشت کارواخال با درخواست آمریکا و بنا بر اتهام هایی که واشنگتن علیه او در زمینه دست داشتنش در جرایم مرتبط به قاچاق مواد مخدر زده بود، صورت گرفت.

مادورو و هوگو کارواخال

دادگاه عالی اسپانیا، امروز درخواست آمریکا برای استرداد این شهروند ونزوئلایی را رد کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا سال 2008 کارواخال را به اتهام کمک به شورشیان فارک و دست داشتن در قاچاق مواد مخدر در لیست تحریم قرار داده بود.

رای دادگاه عالی اسپانیا در شرایطی صادر شده که فشارهای آمریکا علیه دولت قانونی نیکلاس مادورو در ونزوئلا ادامه دارد. واشنگتن سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته است (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "دادگاه اسپانیا درخواست آمریکا برای استرداد سیاستمدار ونزوئلایی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه اسپانیا درخواست آمریکا برای استرداد سیاستمدار ونزوئلایی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید