آنالیز نحوه اجرای قانون کاداستر در کمیسیون اصل 90

به گزارش سارا نوشت، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از آنالیز نحوه اجرای قانون کاداستر در این کمیسیون اطلاع داد.

آنالیز نحوه اجرای قانون کاداستر در کمیسیون اصل 90

به گزارش گروه سیاسی سارا نوشت خضریان در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه، 14 آذرماه) کمیسیون اصل 90 قانون اساسی به گزارش کمیته حقوقی و قضائی این کمیسیون اشاره نمود و گفت: این گزارش پیرامون نحوه اجرای قانون کاداستر (حدنگار) بود که دارای موانعی برای اجرا بود و ایراداتی داشت.

وی با اشاره به تصویب این گزارش در صحن بعد از آنالیز های اجرا شده، گفت: نظر به شکایات متعدد در مورد تخلفات و جرائم اجرا شده در حوزه اراضی و املاک و اندازه دعاوی مطروحه در نظام قضائی که باعث تشکیل حداقل 50 درصد پرونده های حقوقی شده بود که ریشه در این موضوع داشت، گزارشی با تأکید بر تسریع در رفع اطاله دادرسی، کاهش پرونده ها و شفاف سازی در مواجهه با پدیده زمین خواری تهیه شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: کمیسیون اصل نود این گزارش را پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه های ذی ربط و کارشناسان به تصویب رساند.

خضریان در ادامه با بیان اینکه این قانون در سال 93 در مجلس به تصویب رسید، مطرح نمود: قرار بود ظرف مدت پنج سال تمامی املاک کشور دارای سند حدنگار گردد، اما آخرین گزارش واصله به کمیسیون حامی از تأخیر در اجرای این قانون داشت که ضروری است هرچه سریع تر رفع شده و خلأ های قانونی آن رفع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آنالیز نحوه اجرای قانون کاداستر در کمیسیون اصل 90" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نحوه اجرای قانون کاداستر در کمیسیون اصل 90"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید