بازگشایی بخش زیرین کولوسئوم به روی بازدیدکنندگان

به گزارش سارا نوشت، با خاتمه عملیات بازسازی در بخش زیرینی کلوسئوم، امکان بازدید از دالان ها و اتاقک های تاریخی آن برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.

بازگشایی بخش زیرین کولوسئوم به روی بازدیدکنندگان

انتها با اتمام پروژه بازسازی و بازسازی، اکنون بازدیدکنندگان از کولوسئوم در رُم می توانند از بخش های زیرین این بنای تاریخی یعنی راهروها و اتاقک هایی بازدید کنند که که زمانی محل آماده شدن گلادیاتورها و حیوانات وحشی برای مبارزه بوده است.

این در حالی است که نخستین بار در سال 2010 زمینه بازدید گردشگران از بخش کوچکی از معماری زیرین کولوسئوم فراهم شد و اکنون، امکان قدم زدن علاقه مندان در راهروهای تاریخی آن نیز فراهم شده است.

بازسازی بخش زیرین کولوسئوم که دومین بخش از پروژه سه مرحله ای بازسازی این بنا محسوب می شد، از هشت سال پیش با همکاری بیش از 80 باستان شناس، معمار و مهندس آغاز شده بود. نخستین مرحله این پروژه نیز به پاک سازی نمای بنا اختصاص داشت و مرحله انتهای بازسازی که انتظار می رود در سال 2024 تکمیل شود، موارد مختلفی همچون بازسازی و توسعه سیستم روشنایی را در بر خواهد گرفت.

کارشناسان همچنین در خصوص انتها بازسازی میدان نبرد این اثر تاریخی تا سال 2023 ابراز امیدواری کرده اند. برای ساخت این میدان از فناوری های مدرن بهره خواهند برد که این قابلیت را خواهد داشت تا به سرعت بخش زیرین بنا را بپوشاند یا امکان تابش نور و تهویه هوا را برای اتاقک های زیرین فراهم کند؛ چراکه این طبقه نو از چندین قطعه متصل به یکدیگر ساخته خواهد شد که قابلیت حرکت کردن را خواهند داشت.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "بازگشایی بخش زیرین کولوسئوم به روی بازدیدکنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی بخش زیرین کولوسئوم به روی بازدیدکنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید