افشاگری جدید وال استریت ژورنال علیه تخلفات ترامپ

به گزارش سارا نوشت، یک روزنامه مشهور آمریکایی فاش نموده است که رئیس جمهور پیشین آمریکا وزارت دادگستری را تحت فشار قرار داده تا از دیوان عالی بخواهد پیروزی جو بایدن در انتخابات جنجالی نوامبر را ابطال و بی اعتبار کند.

افشاگری جدید وال استریت ژورنال علیه تخلفات ترامپ

به گزارش گروه بین الملل سارا نوشت، روزنامه وال استریت ژورنال شنبه فاش نموده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا قصد داشته دادستان کل موقت این کشور را با فردی جایگزین کند که ادعاهای غیرقانونی وی درباره تقلب در انتخابات را پیگیری نماید و بر وزارت دادگستری فشار وارد نموده است تا از دیوان عالی بخواهد پیروزی جو بایدن در انتخابات جنجالی نوامبر را بی اعتبار و ابطال نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی سارا نوشت بخوانید. (کلیک کنید)

وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع اضافه کرد: کوشش های ترامپ در هفته های آخر ریاست جمهوری اش برای ابطال نتایج انتخابات با شکست روبرو شد که علت اصلی آن مقاومت مقام های ارشد وزارت دادگستری در برابر ادعاهای بی پایه و اساس وی بوده است.

ترامپ از مقام های وزارت دادگستری خواسته بود تا شکایتی را برای ابطال نتایج انتخابات و پیگیری ادعای تقلب در دیوان عالی مطرح نمایند.

بعضی مقام های ارشد وزارت دادگستری آمریکا نیز تهدید نموده بودند که اگر ترامپ قصد اخراج و برکناری جفری روزن دادستان کل موقت آمریکا را داشته باشد، از سمت های خود استعفا خواهند کرد.

پت سیپولون مشاور سابق حقوقی کاخ سفید و پاتریک فیلبین معاون وی نیز با ایده های ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات به شدت مخالفت نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افشاگری جدید وال استریت ژورنال علیه تخلفات ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری جدید وال استریت ژورنال علیه تخلفات ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید