آنتن را با قید فوریت به برنامه های چالشی اختصاص دهید

به گزارش سارا نوشت، برگزیدگان کمیسیون های بیست ویکمین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما در بخش های مختلف معرفی و تجلیل شدند.

آنتن را با قید فوریت به برنامه های چالشی اختصاص دهید

به گزارش سارا نوشت، جلسه کمیسیون های پژوهش، خبر، صدا، موسیقی و شعر در بیست و یکمین جشنواره فراوریات مراکز استانی صداوسیما با حضور علی دارابی، معاون سیما در شهرکرد برگزار گردید.

پژوهش، اولویت اول مراکز استان های صداوسیماست

معاون امور استان های صداوسیما در کمیسیون پژوهش بیست و یکمین جشنواره فراوریات مراکز که در شهرکرد برگزار گردید با اشاره به مطالبات و انتظارات از جشنواره بیستم اظهار کرد که در حوزه فیلم و سریال، مستند، انیمیشن (پویانمایی) برنامه های ترکیبی و همه موارد سهم و میزان بودجه و اعتبار باید برای پژوهش به طور جدی افزایش یابد و علاوه بر این دستورالعمل ها، آیین نامه ها و نرخ نامه ها به نفع آن اصلاح و ابلاغ گردد. علی دارابی با بیان اینکه سال گذشته گفتم که از پژوهش استان ها، پژوهش های کلان و راهبردی ملی می خواهیم، افزود: البته در مواردی حتماً احتیاج به مشورت داریم و حتماً باید مساعدت لازم از سوی استان ها صورت بگیرد. او در خاتمه گفت: پژوهش های میدانی، کاربردی، برنامه ای، محلی و استانی، اولویت اول استان هاست و فهرست این اولویت ها را از مراکز تا 3 ماه آینده مطالبه خواهیم کرد.

همچنین در جلسه کمیسیون پژوهش بیست و یکمین جشنواره فراوریات مراکز، جوایز آثار برگزیده به صاحبان پژوهش های برتر اهدا شد.

رادیو نما را جدی بگیریم

علی دارابی در کمیسیون صدای این جشنواره اظهار کرد که رادیو نما یا همان تصویری کردن رادیو که گامی برای بهتر دیدن و بیشتر شنیدن رادیو در عصر دیجیتال و تنوع رسانه ها است را باید جدی گرفت.

معاون امور استان های صدا و سیما مطرح نمود که رادیو برای برنامه سازی مشترک و مبادله برنامه با کشورهای همسایه در استان های مرزی پیشگام گردد.

او همچنین گفت که در جشنواره بیست و چهارم بخش بین الملل خواهیم داشت که امیدوارم حاصل این کارهای مشترک را در آن جشنواره ملاحظه کنیم. دارابی افزود: در سازمان صدا و سیما رادیو رتبه اول در احراز جوایز در جشنواره های بین المللی را دارد و فراوریات صدای استان ها نقش اول این جوایز را از آن خود نموده اند.

همچنین جوایز آثار برتر کمیسیون صدای بیست و یکمین جشنواره فراوریات مراکز استانی صدا و سیما به برگزیدگان اهدا شد.

لزوم استفاده مراکز از منابع استانی برای خلق آثار موسیقایی فاخر

معاون امور استان های صدا و سیما در کمیسیون شعر وموسیقی بیست و یکمین جشنواره فراوریات مراکز استان های صدا وسیما بیان نمود که موسیقی و شعر ثروت ملی یک کشور است که پیوست رسانه ای این مهم باید تهیه گردد علاوه بر این احتیاجمند صیانت از موسیقی های اصیل ایرانی هستیم تا به سهم خود از زیرزمینی شدن موسیقی جلوگیری کنیم. او ادامه داد: هر شبکه استانی باید برنامه های ثابت در حوزه شعر و موسیقی در کنداکتور داشته باشد و برآورد این کار در همان سیما و صدا خواهد بود. دارابی با بیان اینکه حوزه موسیقی و شعر استان نقش محوری در فراوری برنامه خواهد داشت، گفت: انتظار دارم این برنامه در مراکزی که نیست از اواخر پاییز آماده پخش گردد همچنین اصلاح ساختار و ارتقاء صندلی حوزه شعر و موسیقی برای تقویت این کار در مراکز لازم است.

دارابی با بیان اینکه حوزه شعر و موسیقی باید با فضای مجازی، سیما، صدا، خبر و پژوهش حوزه هایی را برای همکاری و فراوری مشترک تعریف کند، افزود: اینکه چه کارهایی و چه بخش هایی را می گردد برای این کار تعریف کرد احتیاج به دستورالعمل مشخصی دارد که مدیران ذیربط در معاونت امور استان ها پیگیر آن هستند. او گفت: منابع مالی محدود هستند؛ بنابراین باید از ظرفیت ها و منابع استانی و غیر آن برای فراوری و خلق آثار فاخر، شنیدنی و دیدنی استان ها استفاده کرد؛ هر استان باید حداقل 2 کار ماندگار تا سال آینده انجام دهد البته مشروط به شعر و ترانه که باید با بهره گیری از استادان و شاعران و بزرگ، آهنگ سازان و ترانه سرایان برجسته فراوری گردد تا مانایی و ماندگاری آنها نیز تضمین گردیده باشد. دارابی توضیح داد: با ابلاغ برنامه پنج ساله سازمان و اجرای آن که سال 1397 اولین سال اجرای آن است انتظار اقدام شایسته در حوزه موسیقی و شعر می رود.

همچنین خالقان بهترین نغمه های موسیقی در جشنواره فراوریات مراکز استان ها معرفی شدند و جوایز بهترین آثار شعر ـ موسیقی و نماهنگ به برگزیدگان اهدا شد.

مردم انتظار دارند رسانه صدای اعتراض آن ها را منعکس کند

معاون امور استان های صداوسیما در جلسه کمیسیون خبر بیست و یکمین جشنواره فراوریات مراکز استانی صداوسیما گفت که فراوری و پخش برنامه های چالشی، زنده، مخاطب محور که در برگیرنده چرخه پرسشگری رسانه و پاسخگویی مسؤولان باشد باید در دستور کار مراکز قرار بگیرد و اگر این برنامه ها در صداوسیمای مراکز نیست از مدیران محترم می خواهم با قید فوریت آنتن در اختیار قرار دهند و اگر هست باید تقویت گردد تا یکی از برنامه های برند صداوسیمای استان گردد. دارابی با بیان اینکه جامعه کنونی ایران دارای چالش ها، موانع و تنگناهایی است، گفت: از یک سو موفقیت ها، پیشرفت ها و کوشش هایی اجرا شده و از سوی دیگر مسائل مختلف به گونه ای در هم تنیده که حوزه کار رسانه ها را سخت، سخت و پیچیده نموده است. اندکی تعلل، تحیر، واماندگی و تعجب رسانه ها نسبت به وقوع رخدادها و حوادث نوپدید موجب می گردد مرجعیت رسانه از دست برود و کاهش اعتماد نزد افکار عمومی را هم در پی خواهد داشت. دارابی با بیان اینکه مطالبات به حق مردم مبنی بر اینکه مسؤولان اجرایی باید کارآمد، صادق، پاکدست و خدمتگزار واقعی مردم باشند باید از طریق رسانه ملی منعکس گردد، گفت: انتظار به حقی که از رسانه ها بطور اعم و از صدا و سیما بطور اخص دارند که زبان مردم باشد و در کنار آن ها و در ایفای مقام پرسشگری و نظارت کارآمد و فعال و حرفه ای عمل کند. در واقع مردم انتظار دارند رسانه صدای اعتراض آن ها را منعکس کند و نظاره گر و ساکت نباشد. او ادامه داد: رسانه و به ویژه بخش خبر است که باید رسالت حرفه ای خود را بر اساس سیاست ها، ملاحظات و اولویت های ابلاغی رسانه و البته با بهره گیری از اجتهاد رسانه ای مبتنی بر شجاعت، به روزبودن، ریسک پذیری، سرعت عمل و حفظ مرجعیت رسانه در بروز رخدادها و نیز تحولات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی کشور اتخاذ نمایند.

او با طرح این پرسش که با توجه به ملاحظات اولویت ها و روینمودهای خبر مراکز چه خواهد بود، گفت: افزایش بسته های خبری که برخوردار از سرعت عمل در کوتاه ترین زمان هستند، اینکه فراوری برای فضای مجازی، خبر و فضای مجازی باید مکمل همدیگر باشند، بازگرداندن دوباره قدرت به رادیو برای خبررسانی و اطلاع رسانی، گسترش دفاتر خبری در شهرها و شهرستان ها با بهره گیری از ظرفیت و منابع استان، بهره گیری از خدمات شهروند خبرنگار همراه با آموزش های مهارتی لازم، افزایش برنامه ها و نیز حجم تحلیل محتوی که قدرت بصیرت و دانش مخاطب را بالا ببرد و استفاده از کارشناسان با صلاحیت و البته از گرایش های سیاسی مختلف که باورپذیری و اعتماد افکار عمومی را موجب گردد، مهمترین اولویت ها هستند. همچنین جوایز آثار برتر کمیسیون خبر بیست و یکمین جشنواره فراوریات مراکز استانی صدا و سیما به برگزیدگان این بخش اهدا شد.

بیست ویکمین جشنواره فراوریات مراکز استانی صدا وسیما از شنبه تا دوشنبه (3 تا 5 شهریور ماه) در شهرکرد برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آنتن را با قید فوریت به برنامه های چالشی اختصاص دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتن را با قید فوریت به برنامه های چالشی اختصاص دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید